såklart man är nöjd

med den här dagen kan jag inte vara annat än nöjd. jag vet inte om jag tidigare berättat att jag haft ett förflutet med ganska mycket problem gällande mat & träning, men kanske främst me min egen självkänsla [som är grunden till mycket]. under ett flertal år intalade jag mej själv att jag skulle bli lyckligare av att vara så smal som möjligt. & dessutom skulle jag vara bäst på allt, hela tiden & trots att jag ofta var bra & till och med "bäst"på mycket så var det inte tillräckligt bra för mej. jag tränade oerhört mycket & jag åt mindre & mindre för var dag som gick. jag åt ofta godis istället för mat, kom in i perioder då jag endast åt frukt, eller all-bran med mjölk. jag skippade ofta måltider & efter ett tag hade jag så mycket kontroll att jag inte längre hade någon kontroll. jag vet att det kan vara svårt att förstå för er som inte befunnit er där, men jag vet också att där finns många där ute som vet exakt hur jag menar. faktum är att jag läst att en av tre, EN AV TRE, tjejer har en ätstörning [somliga mindre "grova", somliga "grövre"].


men, efter ett par år med oregelbundenhet & total kontroll orkade jag inte längre misshandla min kropp. jag orkade inte må dåligt & framför allt var det ingen liv jag ville leva. idag är jag så jävla stolt över hur jag hanterat mina problem & hur mycket jag kämpat för var dag som gått & fortfarande går. jag älskar träning, det har jag alltid gjort & det ska ingen någonsin kunna ta ifrån mej. träning är en del av mej & jag vill att det ska fortsätta vara någonting jag älskar att utöva snarare än att tvinga mej till det. träning skall [till största del] vara kul & man vi ska alla känna oss nöjda när vi gjort någonting fint för oss själva. vi ska belöna oss själva för den person vi är, ge komplimanger, lära känna oss själva & bli vän me oss själva.

jag har sagt det här såå många gånger till mej själv & till andra i min närhet
lycka är ingenting vi får gratis, det är någonting vi måste kämpa för, vilja känna & förtjäna.

så, anledningen till att jag idag är så oerhört nöjd är att jag ätit sund & bra mat, att träningen gick bra, att jag inte ätit någon choklad & främst, att jag varit snäll mot mej själv. tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0